»
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
| »
|
Spolufinancováno:
Jihomoravským krajem
statutárním městem Brna
obcí Kohoutovice
Ministerstvem práce a sociálních věcí
Ministerstvem zdravotnictví
Naši podporovatelé:
CCB, spol. s r.o.
a další...
|
|
|
|
Stacionář VELETA
Provoz denního stacionáře je zajišťován od 1.1. 2008 v bezbariérové dvoupodlažní budově s velkou zahradou a terasou. Budova je umístěna v blízkosti zastávky MHD.
Druh služby
Denní stacionář
Forma služby:
Ambulantní
Cílová skupina
Denní stacionář je určen pro občany z Brna a okolí s mentálním či kombinovaným postižením od 19-ti let. Horní věková hranice není stanovena.
Osoby, kterým nemůžeme službu poskytnout
- osoby, jejichž zdravotní stav vyžaduje stálou zdravotnickou péči či dohled
- osoby s agresivními projevy v chování
- osoby drogově a alkoholově závislé
- osoby s psychickým onemocněním v nekompenzovaném stavu, při němž mohou ohrozit sebe nebo druhé
- osoby s psychickým onemocněním znemožňujícím jejich soužití v kolektivu
- osoby, které mají infekční nebo parazitární onemocnění
Poslání
Denní stacionář v Brně-Kohoutovicích nabízí dospělým občanům se zdravotním postižením z Brna a okolí pomoc a podporu směřující k zachování a rozvíjení individuálních schopností, dovedností a zájmů s cílem posílit jejich samostatnost a integraci do běžné společnosti.
Základní cíl
Základním cílem naší služby je prostřednictvím nabídky různých forem činností a specifických terapii umožnit zdravotně postiženým občanům ohroženým sociálním vyloučením smysluplně prožít volný čas, prohlubovat jejich soběstačnost a samostatnost, pomoci jim dosáhnout maximálně možného rozvoje vědomostí, schopností, dovedností a zájmů, pomoci jim začlenit se do běžného společenského dění, orientovat je v jeho pravidlech a tak jim umožnit prožívat život co nejpodobnější životu jejich zdravých vrstevníků.
Principy poskytování služeb:
Pracovníci se při práci s klienty řídí těmito obecnými principy:
- dodržování práv uživatelů,
- respektování volby uživatelů,
- individualizace podpory nebo péče,
- zaměření na celek,
- flexibilita
Příklady nabídky v jednotlivých oblastech potřeb
Způsob, intenzita a frekvence pomoci a podpory jsou klientům poskytovány s ohledem na jejich individuální potřeby, schopnosti a dovednosti, přičemž je však současně kladen důraz zejména na udržení a rozvoj maximálně možné míry soběstačnosti a samostatnosti, na udržení a další prohlubování stávajících vědomostí, dovedností, schopností a zájmů.
HYGIENA (denní hygiena, mytí a koupání, fyziologické potřeby)
Klient má možnost provést úkony hygieny s podporou a dohledem.
- Mytí rukou a obličeje, čištění zubů, oholení se, česání, mytí a další péče o vlasy, ostříhání nehtů, nasazení brýlí či kontaktních čoček a péče o ně, čištění uší a péče o naslouchadlo
- Mytí, sprchování celého těla, ošetření pokožky po koupeli
- Použití WC, toaletního křesla, výměna inkontinenčních a obdobných pomůcek
OBLÉKÁNÍ
Klient má možnost s podporou či dohledem nadále udržovat svůj styl v oblékání a úpravě vzhledu.
- Volba vhodného oblečení a doplňků, obuvi, líčení, parfému, celkové úpravy vzhledu
- Oblékání a svlékání jednotlivých částí oblečení, obuvi a doplňků
SAMOSTATNÝ POHYB (změna polohy, manipulace s předměty, pohyb ve stacionáři i mimo něj)
Klient má informace o postupech a pomůckách a má potřebné pomůcky k dispozici, má možnost samostatného pohybu s fyzickou či slovní podporou či dohledem.
- Vstání a sednutí si, vstávání a ulehání, změna polohy, přesun na vozík
- Přemisťování předmětů denní potřeby
- Pohyb po místnosti, WC
- Pohyb mimo stacionář
STRAVOVÁNÍ
Klient má možnost volby množství jídla a způsobu jeho konzumace s podporou či dohledem. Má informace o tom, jak jídlo upravit, jaké pomůcky mohou usnadnit konzumaci jídla a pití a má je k dispozici.
- Volba množství jídla
- Příprava či ohřívání stravy, nápojů a jejich servírování
- Najedení se, napití se, porcování stravy
- Volba druhu potravin a zajištění potravin
KONTAKT SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM (komunikace, společenské kontakty, orientace, využívání veřejných služeb)
Klient má možnost podpory v rozvoji řeči, mluveného projevu a motorických schopností pro nácvik psaní. Má informace, možnosti a podporu v udržování vztahů s rodinou, partnery a blízkými. Má podporu při orientaci, informace a nabídku pomůcek pro usnadnění orientace. Má možnost a podporu využívat veřejné služby a má o nich informace.
- Dostatečná slovní zásoba či alternativní dovednost pro vyjádření potřeb a navázání kontaktu
- Uskutečnění kontaktů s rodinou, blízkými, přáteli, navazování a udržování partnerských vztahů
- Orientace v čase (hodiny, dny, měsíce, roční období…), prostorách stacionáře (denní místnost, dílna, jídelna, WC…), prostorách mimo stacionář (terasa, zahrada, ulice, obchod…), v osobách (blízcí, pracovníci, lékaři…)
- Nakupování, využívání pošty, banky, návštěva úřadů, knihovny, čistírny, restaurace, kina, divadla, sportovišť, bazénu…
- Přeprava běžnými dopravními prostředky
SEBEREALIZACE (vzdělávání, pracovní a jiné uplatnění, oblíbené činnosti)
Klient má informace o možnostech vzdělávání, pracovního uplatnění a o subjektech pomáhajících s volbou pracovního uplatnění. Má možnost realizovat své zájmy a využít pomůcky či pomoc k jejich realizaci. Je respektován ve svých rozhodnutích účastnit či neúčastnit se skupinových činností.
- Navštěvování vzdělávacích zařízení, kurzů, podpora při zvládání nároků na vzdělávání
- Volba a hledání pracovního nebo obdobného uplatnění, příprava na pracovní uplatnění
- Oblíbené činnosti - např. čtení, poslech hudby, sledování TV, používání internetu, sportovní aktivity, ruční práce, výtvarné činnosti, sběratelství, péče o zvířata…
PÉČE O ZDRAVÍ A BEZPEČÍ (zajištění bezpečí, zdraví, zdravá výživa)
Klient má možnost přivolat pomoc, má informace o tom jak omezit rizika zranění či onemocnění, má informace o postupech drobného ošetření, o dodržování léčebného režimu, k rozhodnutí navštívit lékaře, o zdravé výživě.
Má možnost pravidelně cvičit a rozvíjet své pohybové dovednosti.
- Přivolání pomoci, prevence a pomůcky omezující rizika pádu a onemocnění, rozpoznání zhoršujícího se zdravotního stavu
- Použití leukoplasti, obvazu, dezinfekce…
- Návštěva lékaře, zajištění a užívání předepsaných léků, rehabilitace, pitný režim, dodržování diety
- Pravidelné cvičení, polohování…
- Znalost zásad zdravé výživy
UPLATŇOVÁNÍ PRÁV A OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ (finanční a majetková oblast, osobní doklady, účast na veřejném životě, ochrana práv)
Klient má informace a podporu v oblastech hospodaření s finančními prostředky, řešení dluhů, uzavírání smluv, nakládání se svým majetkem, žádostí o přiznání dávek a výhod, osobních dokladů a volebního práva. Má informace o možné formě a rizicích zneužívání a způsobu, jak se mu bránit.
- Rozvržení příjmů tak aby byly pokryty všechny platby, provádění úhrad spojených s bydlením, vlastnictvím nemovitosti, užíváním telefonu…
- Jednání s věřiteli, soudy, exekutory, minimalizace rizik plynoucích z dluhů
- Uzavírání smlouvy o nájmu, kupní smlouvy...
- Převádění či darování majetku, pronájem nemovitosti…
- Uplatnění nároku na dávky, výhody, příspěvky, uplatnění práva na hmotné zabezpečení ve stáří, invaliditě…
- Zajištění platných osobních dokladů - např. občanský průkaz, pas, rodný list, kartička pojišťovny…
- Uplatnění volebního a petičního práva
- Ochrana práv v oblasti občanských vztahů a vztahů v denním stacionáři, uplatňování pomoci ombucmana, znalost kontaktů na pomáhající subjekty v případě ohrožení zneužitím nebo domácím násilím.
Kapacita
Kapacita denního stacionáře je 25 míst.
Doba poskytování služby
Pondělí - pátek 7.00 - 18.00 (mimo státních svátků)
Adresa stacionáře:
Libušina tř. 13, Brno - Kohoutovice, 623 00
Kontakty a informace
Podrobnější informace zájemcům o službu podá vedoucí sociální služby -
Olga Matejovová, tel. 777 794 510, e-mail: matejovova sdruzeniveleta.cz
Ke stažení:
* Pro zvětšení klikněte na obrázek.
|
|
|
|